„Карпати” – чи не єдиний клуб українського чемпіонату, що веде прозору фінансову діяльність. За традицією, клуб оприлюднює свій бюджет за минулий рік. „Клуб у 2006 році чи не вперше дуже потужно зайнявся діяльністю, що забезпечує збільшення дохідної частини бюджету, - каже генеральний директор ФК „Карпати” Олександр Єфремов. - Так, понад 400 тис. грн. клуб заробив на продажу рекламних місць, понад 1 млн. грн. – від реалізації квитків й абонементів, ще 85 000 - від реалізації атрибутики. Вагомим внеском у дохідну частину бюджету клубу став трансфер Богдана Шуста – понад 6 млн. грн.”. Витрати клубу сягнули 20,5 млн. грн. Утім, зроблено на ці кошти було чимало: зокрема, ремонт двох офісів, удосконалення інфраструктури – вкладались гроші в створення та розвиток клубної телестудії, газети „Карпати”, офіційного сайту клубу, придбано 8 одиниць автотранспорту (3 автобуси, 1 мікроавтобус, 4 легкові авто). Неважко вирахувати різницю між прибутком і доходом. Ці 12 млн. грн. – гроші, що їх надав клубу інвестор, Почесний президент ФК „Карпати” Петро Димінський. Утім, крім цих коштів, 8 млн. грн. було витрачено як преміальні та заохочувальні виплати гравцям. Таким чином витрати інвестора сягнули близько 20 млн. грн. Слід також зазначити, що витрати клубу на друге півріччя 2006 року на 65 % більші, аніж на перше півріччя. Річ у тім, що у вищій лізі вищий заявочний внесок, вищі зарплати і преміальні, усі переїзди здійснювались літаком, також у вищій лізі грає дві команди – „Карпати” і дубль. „Клуб сплатив податків на суму майже 2,5 млн. грн., – продовжує Олександр Єфремов. – Нині, як бачимо, 30 % фінансування клубу покривається прибутками від його діяльності – господарської і спортивної. Однак це ще далеко не та цифра, якою можна пишатися, тим паче, її левову частку становить згаданий трансфер Шуста. Зараз ми ставимо перед собою завдання вийти у цьому році на 10-12 млн. грн. прибутку. Це буде нелегко, але інакше не можна – саме таким шляхом треба йти. На це буде спрямовано зусилля працівників і клубу, і „Карпати Спорт Маркетинг”. Наприклад: ми чітко знаємо, що від продажу квитків можна заробляти більше. За нашою інформацією, 15-20 % вболівальників ходять на матчі безкоштовно. З нового чемпіонату ми запровадимо автоматизовану систему продажу квитків, змінимо систему пропуску вболівальників на стадіон». Також клуб закупив ексклюзивну форму „Адідас” у великій кількості, тож вболівальник, купуючи цей одяг, може бути впевнений: саме в таких футболках, шортах та спортивних костюмах грають та тренуються футболісти „Карпат”. Також, за бажання, кожен уболівальник зможе замовити собі будь-який напис на цьому фірмовому одязі. Вже суттєво за останні 2-3 місяці оновився й асортимент атрибутики з карпатівською символікою. Інформаційний центр ФК „Карпати” P.S. Нині складається бюджет клубу на 2007 рік, з ним читачі тижневика „Карпати” зможуть ознайомитися в наступному номері газети
|